Downwinders

Langs de kust, ultieme vrijheid

GEORGANISEERDE DOWNWINDER

We nemen jou graag mee op dit geheel verzorgde avontuur. Van taxi, begeleiding tijdens de downwinder tot warme douche en een hapje en een drankje in onze Beach House. Alles wordt gefixed.

Kies jouw downwinder uit

BIJ BLOW KAN JE HIEROP REKENEN

Een downwinder is in onze ogen ultieme vrijheid. We laten de veilige spot achter ons en rocken downwind (met de wind mee) langs de kust naar onze bestemming. Ondertussen smacken we de lip, gebruiken we de golven als take-off en genieten we van het laatste stukje ongerepte natuur in Nederland: onze Noordzee.

We zorgen altijd voor vervoer van of naar BLOW in de vorm van bussen of taxi’s. Al je spullen slaan we veilig op in onze kitesurfschool.

Voorafgaand aan de downwinder briefen we de groep tijdens een skippersmeeting, helpen we jullie mee met het materiaal en houden tijdens de downwinder een oogje in het zeil.

Na een downwinder is het heerlijk om te landen bij onze thuishaven. Er staat een drankje en een hapje op je te wachten terwijl we sterke verhalen uitwisselen 😉

Going down down baby

THE BLOW DOWNWINDERS

Er zijn 2 downwind opties. Deze zijn gebaseerd op jouw kitesurf- en downwind ervaring. Kies altijd de optie uit die past bij jouw niveau. Niets is vervelender dan voortijdig uit moeten stoppen of in de problemen komen omdat het niveau net iets te hoog is.

Intermediate downwinder

Hoek van Holland - BLOW

De intermediate versie, we pakken de bus naar het zuiden en downwinder 10km naar BLOW. Je ben je ongeveer 1,5 tot 2 uur bezig.

Vereisten
Advanced

BLOW - NOORDWIJK

Het echte werk! Van BLOW naar Noordwijk 30 km. Ongeveer 2,5 – 3 uur vlammen! We trotseren de Scheveningse haven en de Pier. Weet waar je aan begint!

Vereisten

Hoe gaat het in z'n werk?

Stap 1

Deelname van de downwinders gebeurt via Whatsapp. Je meld je aan voor de ‘BLOW Downwind Crew’ whatsapp groep, waarin jij als eerste de ‘Downwinder Alerts’ ontvangt.

Stap 2

Als er een downwinder op het programma staat hoor je dat 5 dagen van tevoren. Je kunt dan aangeven of je meewilt. Via de whatsapp groep reserveer je een plekje. Twee dagen van tevoren hoor je van ons of de downwinder doorgaat.

Stap 3

De downwinders gaan door bij zuidwestenwind of noordoosten tussen 20 en 35 knopen. Mocht de downwinder toch niet kunnen doorgaan, dan behoud je jouw reservering voor de eerstvolgende downwinder.

Stap 4

Yes, yes, yes alle lichten staan op groen. We gaan los! Op de dag zelf zorg je dat jij fit bent en je gear in orde is. Kom op tijd, wees blij. Kies je buddy uit, maak goede afspraken en geniet. Let’s fucking rock this downwinder together!

Wat wil je weten?

Veelgestelde vragen Kitesurfschool

De downwinders gaan door bij zuidwestenwind of noordoosten tussen 20 en 35 knopen. Mocht de downwinder toch niet kunnen doorgaan, dan behoud je jouw reservering voor de eerstvolgende downwinder.

Wij houden contact via Whatsapp. Dus meld je snel aan via de link voor om deel te nemen aan onze ‘BLOW Downwind Crew’ whatsapp groep, waarin jij als eerste de ‘Downwinder Alerts’ ontvangt. Zo kan jij alvast je planning aanpassen 😉

Als er een downwinder op het programma staat hoor je dat 5 dagen van tevoren. Je kunt dan boeken via de website om jouw plekje in de downwinder te reserveren. Twee dagen van tevoren hoor je van ons of de downwinder doorgaat.

Tijdens de downwinder werken wij altijd met een buddy systeem. Buddies letten altijd op elkaar. Mochten bijvoorbeeld de lijnen van je buddy in de war zijn geraakt, dus helpen jullie elkaar op de kust zodat je vervolgens samen verder kan.

Het is aan te raden dat in ieder geval een buddy altijd een telefoon bij zich heeft in geval van nood.

Het kan voorkomen dat je onderweg materiaal pech hebt, het is jouw eigen verantwoordelijkheid om altijd te zorgen dat je materiaal up to date is. Ben je gestrand dan is het ook jouw eigen verantwoordelijkheid om naar blow of de bus te gaan.

Let op: er rijdt geen bus of ondersteuning mee langs de downwinder. BLOW heeft instructeurs die je van dienst kunnen zijn, maar zijn niet verantwoordelijk voor gestrande kiters.

– Vervoer & opslag van spullen
– Een supergezellig downwind team
– Begeleiding tijdens de downwinder

Warm welkom bij BLOW inclusief hapje en drankje

Een georganiseerde trip langs de kust
Zij gingen je voor

Reviews van onze helden

Onze helden beoordelen onze kitesurfschool gemiddeld met een 4,8. Via Google Reviews

Sophie Tobback profielfoto
Sophie Tobback
1 week geleden
Vandaag les gehad van Nicolai. Op een rustige en zeer professionele manier alle kneepjes van een waterstart geleerd. Geweldig! dank je,
Julia Pottkämper profielfoto
Julia Pottkämper
2 weken geleden
Thijmen was een super fijne docent!! Ik wil graag weer les van hem ☺️
Mark van der Steijn profielfoto
Mark van der Steijn
3 weken geleden
Introductieles 2 personen bijna 200 euro. Sorry, viel behoorlijk tegen.
Alles op het strand sjouwen, 3 keer een grote een vlieger oplaten en weer alles van het strand sjouwen, opvouwen en opruimen. Dat was het.
Instructeur was aardig hoor, maar 200 euro beetje veel voor 3 keer vliegeren.
Tevens. Op site stond max 3 personen per instructeur. We waren met 2 andere jongens, dus met 4.
En lunch zou inbegrepen zijn. Helaas, niet gehad, hoewel we er al een uur van tevoren waren. Wel werd na afloop 1 borrelplankje aangeboden. Dat ging eigenlijk per toeval. Niettemin geen eerlijk aanbod, in plaats van 2 lunches vind ik.
Ben nooit zo'n zeiker. Maar dit viel me echt tegen.

Update: ik ben gebeld en heb eea nader toegelicht en suggesties gedaan ter verbetering. Ik trof een luisterend oor en een wil om er iets mee te doen.
Maar iets in lijn van de reactie hieronder is me niets aangeboden. Jammer, kritiek is moeilijk maar je beste kans om iets te verbeteren.
Justin profielfoto
Justin
3 weken geleden
Onze kitesurfinstructeur Nelson heeft fantastisch werk geleverd. Hij was zeer nauwkeurig en had veel ervaring om te delen. Dankzij zijn advies hebben we grote vooruitgang geboekt. Als je wilt leren kitesurfen, vraag het dan aan Nelson.
Lisa Gehrels profielfoto
Lisa Gehrels
3 weken geleden
Blow is echt een hele leuke kitesurfschool! Ik heb nog nooit gekite, dus ik had hier het beginners-pakket geboekt om te kijken of ik kiten leuk vind. We hebben onze lessen ingepland met Hinke, die hielp ons mega goed, je wordt continue op de hoogte gebracht via sms en email over de lessen, en ze denken heel erg met je mee.
En we hadden de beste instructeur: Storm!! Door Storm z’n lessen kon ik na 3 lessen bijnaaaaa staan! Hij is lekker direct, kan heel goed uitleggen en helpt je super goed. We hebben na de 3 beginners lessen meteen nog meer lessen geboekt!! Ik kan het iedereen aanraden 🙂
Fit by Rosa Bewust Bewegen profielfoto
Fit by Rosa Bewust Bewegen
10 maanden geleden
Superleuke Introductieles gehad van Dorrit. Dorrit is enthousiast en ze geeft ook heldere en duidelijke instructies. Verder is Veerle de manager van Blow Kite Surfschool heel relaxed.
Vandaag tweede les van Tristan gehad. Hij weet je goed te begeleiden met bodydragging.
Kyan profielfoto
Kyan
11 maanden geleden
Ik heb een superleuke les gehad met Hisol!
Ze was super aardig en legde alles erg goed uit!
Bij deze kite lessen heb ik geleerd om het eerste stukje te varen en alle veiligheidsregels onder controle te houden.
Lotte van Apeldoorn profielfoto
Lotte van Apeldoorn
1 jaar geleden
Aanrader als je op een gezellige en fijne manier wilt leren kiten!
Mijn eerste les was met Sebastiaan, ik had nog nooit gekite, maar hij legde alles heel rustig en stap voor stap uit op het strand. De volgende lessen waren met Hisol en Tristan. Zij gaven prettige instructies en het vertrouwen om het water op te gaan. Er hangt een gezellige, ontspannen sfeer en je merkt dat ze met veel enthousiasme lesgeven.
Ik kijk uit naar de volgende lessen 🙂
Sjaak Buijs profielfoto
Sjaak Buijs
1 jaar geleden
Was fantastisch om mij update lessen door goede instructies te mogen volgen. Dank Dorrit en Hisol voor de prettige en sfeervolle aanmoedigingen zodat ik in m’n eigen energie kon leren. Groetjes sjaak buijs
Floor Schroeijers profielfoto
Floor Schroeijers
2 jaar geleden
Blow is echt een top plek om te leren kitesurfen. Heb een paar lessen gehad nu, en ben mega enthousiast. Instructor Jelle, dank je wel voor de bodydrag les. Heel vet en goed uitgelegd ☀️
Mark Herbold profielfoto
Mark Herbold
2 jaar geleden
2 lessen, 2 instructeurs, 1 review. 5 Sterren voor beiden!!

Thijmen in de avond in windkracht 6. Zeer leerzaam, fun en voortgang. En dat bij ‘nooit naar 1e keer’.

Volgende dag Anna. Geduldig, gladstrijken wat ik nog steeds fout doe en de volgende leerset erbij doen, zonder dat ik denk dat dit nooit wat wordt. Het wordt zeker wat!

Geweldige school, geweldige plaats
Tobias Smits profielfoto
Tobias Smits
2 jaar geleden
Aanrader voor beginnende kitesurfers! Dorrit, Sebas en Daan zijn erg enthousiaste en goede leraren. Tevens een goede plek voor een pilsje achteraf!
justine Deboeck profielfoto
justine Deboeck
2 jaar geleden
Het was onze derde les vandaag van het drie lessen pakketje voor beginners en echt al super leuke, goede lessen gehad van Bart (& Daan), Vandaag de derde les gehad van Anna en zij was echt zeer goed qua uitleg over de kite, heel duidelijk! Dus zou ik zeker aanraden 😎🌊
Robin Voskuil profielfoto
Robin Voskuil
2 jaar geleden
De beste kitesurfschool naar mijn mening 😀 😛 Heb hele leuke lessen tot nu gehad met Jeroen en Sebastiaan!!!!! Ben er klaar voor voor de volgende lessen!
Milan Wormgoor profielfoto
Milan Wormgoor
2 jaar geleden
Afgelopen weekend voor de eerste keer kitesurfles gekregen van Dorrit. Ondanks het wisselende weer tussen de 2 dagen was het erg leuk en heb ik een goede basis gekregen om over een paar weken de volgende les te doen.
Niels Olfert profielfoto
Niels Olfert
2 jaar geleden
Afgelopen zaterdag eerste kitesurfles gehad van Sebastiaan. Bjorn kwam meekijken. Beiden super goed. Nemen je geduldig mee door de theorie en zien duidelijk of je het onder de knie krijgt en waar de aandachtspunten liggen. Ik kijk uit naar de volgende les!
Thomas profielfoto
Thomas
2 jaar geleden
Gisteren mijn eerste (van de drie) introductie les kitesurfen gehad van Sebastiaan en Bjorn. Zonder enige ervaring of een idee van wat ik moest verwachten, heb ik een ontzettend gave dag gehad. Goede uitleg, fijne start en als kers op de taart nog fantastisch weer!
Nu al ontzettend veel zin in de volgende les. Ik "vrees" dat dit nog wel eens kan uitlopen tot een nieuwe hobby..!
Maxime Heemskerk profielfoto
Maxime Heemskerk
4 jaar geleden
Echt twee hele fijne lessen van Marre gehad! Ze is rustig en heel duidelijk in haar uitleg.
Ook een les van Michael die wat strenger was maar wel heel goed in zijn uitleg. Heb er onwijs veel aan gehad.
Ben meteen fan van de hele club, de vibe die er hangt en de mensen die er rondlopen zijn allemaal even chill en fijn.
Ik heb nu nog 3 privé lessen geboekt want wil dit kunnen, ga hopelijk aankomende week mijn eigen set kopen zodat ik echt door kan pakken. Heel blij dat ik bij jullie terecht gekomen ben.
0/5 (0 Beoordeling)